top of page

Per què ho fem

A Nadir tenim quatre pilars sobre els quals construïm els nostres projectes:

Creació 
artística

La creació artística és una metodologia transversal en totes les pràctiques de Nadir. Proposem reptes sense resultats preestablerts als participants dels nostres tallers perquè siguin ells qui trobin les respostes desenvolupant la creativitat a partir dels seus talents i interessos. 

 

Treballar en l’audiovisual comporta l’especialització de rols: a Nadir partim de les motivacions de l’alumnat i de les seves inquietuds: creiem que l’interès mobilitza. Utilitzem la creació artística com a procés d’aprenentatge perquè té l’acció en el centre del seu mètode: les idees s’han de provar, i és fent quan aprenem.

Pensament
crític

Un altre dels valors que travessen les nostres activitats és el fet de treballar per generar curiositat, aprendre a fer-nos preguntes. Busquem partir dels interessos de l’alumnat i ampliar els seus referents per despertar el seu pensament crític.

Espais de
trobada

A Nadir considerem que a través de l’audiovisual generem vincles amb els nostres companys i amb l’entorn. Amb els companys ja que és imprescindible el treball en equip.

Creiem que aprendre que la veu dels altres té un valor imprescindible per la formació d’un mateix i que compartir objectius i responsabilitats fa augmentar el compromís amb el projecte i la confiança i l’autonomia d’un mateix.

Comunitat i
territori

L’audiovisual ens permet, d’una banda, treballar una metodologia i procés d’aprenentatge i, de l’altra, abordar continguts concrets. A Nadir partim sempre d’un principi de realitat: construïm a partir del relat personal de l’alumnat i de narratives vinculades al territori.

Aquest principi de realitat també es veu reflectit en el propi ús del mitjà audiovisual: partim dels seus recursos quotidians per convertir-los en eines de creació de missatges.

_L7A0025.jpg
_L7A9831.jpg
bottom of page